Otázky a odpovědi

Obecné dotazy

Dům si správcujeme sami, potřebujeme převést byty do osobního vlastnictví. Jak na to?
Objednat si u nás cenovou nabídku na zpracování Prohlášení vlastníka nemovitosti. Cena je rozdílná dle velikosti a složitosti domu a dle rozsahu služby – někdy je k dispozici výkresová dokumentace, jindy ji musíme zpracovat. Obvyklé rozpětí ceny pro 10–15ti bytový dům je 15–20.000 Kč.
Bydlím v bytě odkoupeném od Magistrátu, dále nás spravuje původní správcovská firma a její služby se nezměnily – bydlíme jako v obecním, o vše se staráme sami. Co je třeba vykonat, abychom mohli změnit správce?
  1. U předsedy družstva si vyžádat Smlouvu o správě, zjistit možnosti nápravných prostředků- sankce a výpovědní lhůta.
  2. Zkontaktovat nás a nechat si vypracovat cenovou nabídku služeb + návrh smlouvy
  3. Předsedovi družstva předat naši nabídku, zařadit do programu členské schůze bod: Změna správce nemovitosti
  4. Na členskou schůzi pozvat našeho zástupce
  5. Ostatní nechat na nás a těšit se na lepší zítřky
Nabízíte standardní balíček služeb, my si chceme daně a účetnictví dělat sami. Je možné objednat jen část služeb, za jakou cenu?
Možné to samozřejmě je, rozsah služeb se liší dům od domu. Nechte si od nás vypracovat cenovou nabídku přesně na ty služby které požadujete. Podívejte se na náš ceník – i u standardních služeb je dost velký rozptyl ceny, předběžně lze počítat , že 10-20% z ceny standardu tvoří náklady na účetnictví.
Po odkoupení domu jsme jej letos převzali od stávajícího správce, nyní nám přišel dopis od FÚ o neplnění daňové povinnosti za minulý rok. My jsme tehdy ještě nic nevlastnili, proto jsme ani nepodávali daňové přiznání. Pomůžete nám?
Ano, tento problém je typický pro většinu nových družstev. Co nejdříve nás kontaktujte, naše daňová poradkyně zpracuje dodatečné daňové přiznání a my dohlédneme na ostatní zákonné povinnosti, které jste zřejmě z důvodů neznalosti nesplnili.
Po zprivatizování máme stále původního správce, nyní chceme zrekonstruovat, abychom využili dotaci od Magistrátu. Správce můžeme měnit nejdříve za ½ roku (tak dlouhá je smluvní výpověď). Můžeme využít Vašich služeb při zorganizování výběrových řízení a čerpání peněz na opravy od Magistrátu a současně služeb původního správce?
Ano, organizace rekonstrukcí je služba, která u žádného správce nespadá do standardních služeb. Bývá účtována zvlášť (viz náš ceník). Navíc, pokud uvažujete o budoucí výměně správce, je výhodné, aby nastávající správce poznal dům opravdu důkladně a při provádění dozoru hlídal všechny firmy tak, aby zamezil pozdějším reklamacím. Reklamační řízení totiž do standardních služeb patří a nikdo si rád nepřidává neplacenou práci.
Máme dům již dva roky ve vlastnictví, chtěli bychom opravovat, ale protože Magistrát opravy proplácí zpětně, potřebujeme vyřešit finance a někteří sousedé vytrvale odmítají dům jakoukoliv formou zadlužit. Vv nabízíte „urychlení Vašich oprav“.Nabízíte nějaké konkrétní řešení?
Uspokojivé řešení lze nalézt pro většinu takovýchto klientů. Každé řešení je jedinečné, použitelné právě pro konkrétní dům, pro který bylo vypracováno. Mnoho firem s kterými spolupracujeme je finančně silných, jsou schopni pracovat s minimální zálohou. Čas mezi splatností konečné faktury a proplacením Magistrátem předem schválených oprav (14 dní až 2 měsíce) řešíme poskytnutím nekryté půjčky.
V současné době kupujeme od Magistrátu dům. Chceme využít služeb profesionálního správce, kdy jej máme oslovit? Až bude dům přepsaný na KN a fyzicky převzatý od současného správce nebo dřív?
Samozřejmě co nejdříve. Ideální stav je, když dům přebírá nový správce – pohlídá dodržení všech náležitostí, převezme revizní zprávy, zajistí rychlý přepis energií…., nepřevezme nevyklizené nebytové prostory, které dávno někdo opustil bez splnění řádného předání…
Vlastním rodinný dům, který je třeba kompletně zrekonstruovat. Nemám představu kde začít, kolik bude rekonstrukce stát a kde najít spolehlivé řemeslníky. Nabízíte služby jen pro velké ND nebo je možné se na rekonstrukci domluvit s Vámi? A kolik by to stálo?
Služby osvědčených spolupracovníků můžeme nabídnout i Vám – přečtěte si výhody, které tím získáte. Úvodní konzultaci poskytujeme zdarma, další rozsah konzultací si dopředu sjednáme – účtujeme hodinovou sazbou, při uzavření smlouvy o provádění investorského dozoru si účtujeme 2 % z ceny díla.
Náš dům obdržel od Magistrátu nabídku na odkup, jak nám Vaše firma může pomoci?
Provádíme zakládání družstev, zakládání společenství vlastníků (rozpočítáme podíly z ceny celého domu na jednotlivé byty), zhotovujeme rozměrové náčrty bytů, určujeme další členské vklady, sepisujeme pozvánky na ustavující schůzi (i s účastí notáře), zapisujeme vzniklé právnické osoby do obchodního rejstříku... podívejte se na vstřícné ceny našich služeb.

Máte otázku, která souvisí s nemovitostmi, Brnem, privatizací či jiným podobným tématem? Vyplňte prosím tento formulář a Smetanova5 správa nemovitostí se Vám pokusí odpovědět.